skip to Main Content

A funkcionális edzés a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra helyezi a hangsúlyt, hanem összetettebb gyakorlatokkal, egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg.

funkcionális köredzésAz edzésforma lényege, hogy a programot különböző jellegű (erő-, és állóképesség fejlesztő) gyakorlatokból állítjuk össze, amelyeket meghatározott sorrendben, intenzitással, ismétlésszámmal, ideig hajtanak végre a résztvevők. Az alapot a mindennapi élet során előforduló mozgások adják a gyakorlatokhoz, pl. guggolások, emelések, húzó és toló mozgások variációi. Ahhoz, hogy ezeket az összetettebb gyakorlatokat végre tudjuk hajtani, mindig stabilizálni kell a kiinduló testhelyzetünket a core izomzat segítségével.

A funkcionális edzés „mellékhatásaként” erősödnek a hasizmok és a mély hátizmok is. A hagyományos alakformáló, erősítő edzésekkel ellentétben a funkcionális edzés komolyan igénybe veszi keringési rendszert is, így állóképességünkre is fejlesztő hatással van. Mivel az edzés összetett, szépen formálja az egész testet, és kondíciónkra is jó hatással lesz!

A köredzés alkalmas alakformálásra, erősítésre, valamint magas intenzitása miatt jó állóképességre is szert tehetünk vele. Ajánljuk mindazoknak, akik szeretik a változatos, de egyben preventív és hatékony edzésformát.

Ez az óratípus egészként kezeli a testet, nem külön izomcsoportokra helyezi a hangsúlyt, hanem összetettebb gyakorlatokra, egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg.

Egyszerre fejlődik:

  • az erő
  • az állóképesség
  • a koordináció
  • és a gyorsaság is.
  • Minden gyakorlatnál dolgoznak a mély has-, hát- és a medence környéki izmok
  • Erősödnek az ízületi szalagok
  • Intenzív, ezért fokozott utózsírégető hatása van (edzés után még 24-48 óráig égnek a kalóriák)

Funkcionális edzések változatosak, a gyakorlatok folyamatosan nehezíthetőek és végtelen számban variálhatóak. Sokféle eszközt használ: TRX, kettlebell, kézisúlyok, gumiszalag, FitBall, Soft Ball stb. Igen hatékonyan dolgozhatunk saját testünket használva is.

Kinek ajánljuk?  MINDENKINEK

A funkcionális köredzésben az a legjobb, hogy nemtől, kortól és fittségi szinttől függetlenül mindenki számára élvezetes és sokoldalú terhelés!

Kezdőknek remek lehetőség, hogy megfelelő kondíciót szerezzenek, megerősítsék törzsizmaikat, illetve sportolóknak jó kiegészítés, mert nem egyoldalú edzésforma.

Az edzések alkalmasak zsírégetésre és izomnövelésre is. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a funkcionális eszközöket a rehabilitációban is használják, nagyon jó eredményeket lehet elérni velük sérülések utáni gyógytornában, de a mindennapi élet okozta gerinc problémák megoldásában is!

Van egy jó hírem, a funkcionális edzésektől izmosabb, feszesebb, kitartóbb, erősebb leszel és soha nem fogod megunni!


Back To Top